مامایی به زبان ساده

پیج اینستاگرام : mombaby.ir@

افزایش جمعیت به چه قیمتی؟؟!

1401/2/12 16:59
154 بازدید
اشتراک گذاری

ماجرا از چه قراره؟؟؟؟🥲
تا قبل از اینکه قانون جوانی جمعیت تصویب بشه غربالگری جنینی از لحاظ ناهنجاری کروموزومی در مراکز بهداشتی درمانی انجام می‌شد.
در این مراکز پزشک عمومی و ماما مستقر بود و این خدمات را ارائه می‌داد. غربالگری مرحله ی اول و دوم بارداری انجام و در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شد.
این خدمت به صورت اختیاری بود. فقط ماما و پزشک به مادر باردار توضیح می‌دادند چنین ناهنجاری‌ای ممکن است در نوزاد باشد و برای تشخیص آن، لازم است آزمایش انجام بدهیم.
اگر نتایج غربالگری مثبت می‌شد به سطح ۲ یعنی پزشک متخصص ارجاع می‌شد تا ایشان تصمیم بگیرند اگر جنین ناهنجاری کروموزمی داشت پیش از ۱۹ هفتگی سقط شود یا نه.
الان : یعنی بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت🥺، مراقبت سطح ۱ برداشته شده و پزشک و ماما حق ندارند پیشنهاد یا آموزش بدهند که ممکن است جنین دچار ناهنجاری باشد. قرار است این کار به سطح ۲ یعنی پزشک متخصص سپرده شود.
با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق به خصوص روستاها و استان‌های محروم، پزشک متخصص وجود ندارد و پزشکان عمومی و ماما ارائه خدمت می‌دهند، بخش بزرگی از جمعیت توان مراجعه به پزشک متخصص را ندارند تا ببینید غربالگری برایشان لازم است یا نه!!! و این یعنی...! 🥲🥲🥲🥲

افزایش جمعیت به چه قیمتی؟؟!
افزایش جمعیت به چه قیمتی؟؟!
افزایش جمعیت به چه قیمتی؟؟!
افزایش جمعیت به چه قیمتی؟؟!
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)